تانگوی چند نفره

ارامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه .

تانگوی چند نفره

ارامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه .

دادا حجی

امروز بیست و دومین سالگرد مادربزرگم بود 

دادا  حجی ، زنی صبور وساکت   ، تنها چیزی که خوب ازش تو ذهنم مونده  تنور گلی  و  نون پختنش بود 

خیلی بده که همه ی تصویر های مادربزرگم داره از ذهنم پاک میشه اما خوشحالم که چند ماه دیگه میرم پیشش و اونوقت می تونم خیلی واضح ببینمش


 تنور گلی- بچگیام تو حیاط خونه دادا حجی ( مادربزرگ پدریم ) و بالا پشت بوم  خونه دایه ( مادربزرگ مادریم ) وجود داشت البته این تنور 

مدل تنورایی که بچگیام دیدم نیست اما با دیدنش یاد نون پختن مادربزرگام  افتادم بخاطر همین ازش عکس گرفتم

اینم یه منقل گلیه که ما تو زبون محلی بهش میگیم   کلک  شُلی 

دادا یا دایه = مادربزرگ ( هر دوتاش یکی اما بستگی داره نوه بزرگ های هر خونه مادربزرگشون رو چطور صدا  کنن پسر خالم گفته دایه ما هم تبعیت کردیم و من بعنوان نوه بزرگه گفتم دادا بقیه هم تابع من )

تو خانواده پدریم تنها نوه ای هستم که به زبون محلی صحبت میکنم واین یه مزیت داره میتونم ضرب المثل های محلی رو بهتر از بقیه که فارسی صحبت میکنن متوجه بشم و یه پا مترجم هستم )

نظرات 6 + ارسال نظر
الهام یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 21:55

یه آدمایی مثل آنیتا مورجانی به ماها ثابت میکنن معجزه میتونه اتفاق بیوفته
حتی تو لحظه ی آخر
امیدوارم برای شمام اتفاق بیوفته
همیشه شاد و سلامت باشی

تشکر

سامورایی شنبه 2 اردیبهشت 1396 ساعت 09:46 http://samuraii84.persianblog.ir/

ای جان تنور!
قدیما عموم اینا هم یه تنور توی حیاطشون داشتن و زن‌عموم نون می‌پخت.
چقدر خوبه که با زبون محلی صحبت میکنی. بلعخره این زبون باید حفظ بشه

خونه بابا بزرگم آثار تنور هست اما کسی نیست که بازسازیش کنه ونون بپزه

از بچه های فامیل بنده آخرین بازمانده هستم که زبون مادری میدونه
بقیه بعدها که بزرگتر شدن و از زیر سلطه پدر مادر بیرون اومدن یاد می گیرن اما نه مثل من که از بچگی بلد بودم اونا تیکه ها وضرب المثل ها وشعرای محلی رو یاد نمی گیرن یه چیزی در حد صحبت های روز مره

سحر چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 21:27

چشم ها را باید شست

به معجزه اعتقاد باید داشت!

بی خیال

سحر چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 16:51

خبه حالا تو هم شال و کلاه کردی می خوای بری

قیافتو کج و کوله نکن به نظرت تا دو سه ماه دیگه چه معجزه ای میشه

هانی چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 15:31 http://hanihastam.blog.ir/

ما میگیم کلکی!

پس مطمعن شدم یه جایی تو استان بوشهر ی

الهام چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 00:41

آنیتا مورجانی و میشناسی؟

نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد