تانگوی چند نفره

ارامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه .

تانگوی چند نفره

ارامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه .

58

این متن  کمک کرد بهتر سالینجر رو  درک کنم 

حالا میدونم علت اینکه  تا الان همه ی تلاشهام برای  خوندن کتابهای سالینجر نا موفق بوده دلیلش چیه ؟اینه که بعد از خوندن ناتور دشت به شدت با هولدن کالفیلد همذات پنداری کردم و چون رد پای هولدن تو اکثر داستان های سالینجر هست  تا ابد حس مبهم و گنگی که از خوندن کتاباش پیدا میکنم  باقی خواهد ماند فقط به یک دلیل ، اینکه من به هیچ وجه حاضر نیستم  خودم رو ببینم ، خودی که سالها تلاش کردم پسش بزنم ، و هولدن مثل آینه عمل میکنه آینه ای که خود خود واقعیم رو بهم نشون میده ، یادم میاره چه دوران پر تلاطمی رو گذروندم تا به ثبات فعلی رسیدم چه قدر درد تحمل کردم تا تونستم این خورشید رو از دل ویرانه های وجودم زنده کنم  و من ترجیح میدم آینه رو بشکنم هر چند میدونم درست ترین کار اینه که به چشمای خورشید تو آینه نگاه کنم و سعی کنم بپذیرمش 

به خودم گفتم تنها راه برای آشتی با سالینجر نگاه کردن تو آینه است تو هیچوقت نمی تونی از دست هولدن خلاص بشی چون رد پاش تو همه آثار سالینجر به نحوی وجود داره  و گذشتت رو همیشه به رخت می کشه 

اما به قیمت نگاه نکردن به کتابای  تو قفسه کتابخونه  من آینه رو می شکنم   و اون خورشید رو نابود میکنم هر چند سایش همیشه روی زندگیم خواهد بود و فقط با مرگم همه چی تموم  میشه

///////////////////////////////////////////

عنوان این قسمت از یادداشت رو میذارم رییس اتحادیه خل های گور به گوری 

چند وقت پیش با دوستی صحبت می کردم  و از موضوعی دلخور بودم بین حرفها این دوست عزیز بهم یه عنوان افتخاری داد که خیلی خوشم اومد ازش رییس اتحادیه ابلهان حقم داشت چون از نظر ایشون والبته  خودم ادمی که از یه سوراخ دوبار نیش بخوره  خله  و چون بنده بیش از چند صد بار این اشتباه رو تکرار کردم وآدم نشدم به این  عنوان  رسیدم  

ولی در کل خودم دوست دارم ریس اتحادیه خل های گور به گوری باشم 

خل گور به گوری نمونه نادری از انسانه که  بنا به دلایلی که فقط برای خودش مشخصه ترجیح داده   که در عالم بی خبری به سر ببره

یه پیچ شل کن سفت کن داره که بستگی به اوضاع میزان خل بودنش رو به کمک اون پیچ مشخص میکنه   

 تشخیص این گونه ی انسانی هم بسیار سخته ممکنه خواهر برادر یا یکی از خانوادتون   یه خل گور به گوری باشه اما تا خودش نخواد هیچ کس متوجه نمی شه 

 یکی از مشخصه های خل های گور به گوری داشتن تخیل فوق العاده قوی هست البته همه ی ادمهایی که تخیل قوی دارن نمی تونن  جز این دسته باشن بلکه فقط اونایی که از تخیلشون به روشهای غیر معقول برای فرار از درد هاشون استفاده میکنن می تونن جز این گروه باشن

تنها قانونی که یه خل گور به گوری باید ازش تبعیت کنه اینه که هیچ کس تا اخر عمرش نباید به خل بودنش پی ببره جز بقیه ی افراد عضو اتحادیه ی خل ها به هر طریقی باید خل بودن مخفی بمونه و این تنها راه بقای این گونه در مقابل سیل عظیم انسانهای عاقل متظاهر هست 

خل های گور به گوری اغلب برای فرار از تنهایی دوست های خیالی دارن   و به چیز های غیر عادی فکر میکنن

 البته میزانی از خل بودن درون همه ما هست ولی هیچ کس دوست نداره با خل درونش روبرو بشه اکثرا ترجیح میدن ادمهای عاقل و شسته رفته بنطر بیان و کسانی که خل درونشون رو کشف میکنن و  پرورش میدن شجاعت زیادی دارن 

خب بیشتر از این ادامه نمیدم چون خیلی تابلو میشه که من هم یه خل گور به گوریم :))))

ولی خل و چل بودن هم عالمی داره می گی نه امتحانش کن فقط همین حد بگم که انچنان متفاوتتون میکنه که می تونید کلی از زندگیتون لذت ببرید



نظرات 4 + ارسال نظر
گلسا یکشنبه 14 خرداد 1396 ساعت 17:39

من اصلا نتونستم با ناطوردشت ارتباط برقرار کنم
البته میدونم که بخش زیادیش بخاطر ترجمه ی خیلی بدش بود.وسانسورهایی که خیلی غیرحرفه ای بودن...شاید اگه میشد به زبان اصلی بخونمش نتیجه متفاوت میشد.

اون بخش ترجمش به کنار من که کلا باهاش مشکل شخصیم داشتم :)))
راستش من زبانم اونقدر قوی نیست که بخوام نسخه اصلی بخونم

سحر جمعه 12 خرداد 1396 ساعت 21:47

نوشته ات منو یاد اون بخش گزارش درباره ی نابینایان در اون کتاب مستطاب "قهرمانان و گورها" انداخت. یک اتحادیه ی نابینایان که بیشتر به مافیا پهلو می زنند و البته کاملا پارانوئیدی ... معرکه است و تو تجربه ی کتابخوانی آدم ها کمتر پیش میاد، البته اگه حوصله کنی و به اون بخش کتاب برسی!

خل های گور به گوری هم خوب چیزیه ها

تجربش کن
خواستی عضو اتحادیه بشی خبرم کن

سامورایی چهارشنبه 10 خرداد 1396 ساعت 12:54 http://samuraii84.persianblog.ir/

چرا می خندی رفیق یه گونه ی نادر انسانی کشف کردم ولی حیف که رمز بقاش مخفی نگه داشتنشه

الهام سه‌شنبه 9 خرداد 1396 ساعت 22:15

فکر کنم منم یه خل گور به گوری هستم

هیس یواش بگو کسی نفهمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد